مشاوره قرص لاغری-تماس و واتس آپ مشاوره : 09228744302 - ارسال پیام واتس آپ: 004915210664344

قرص کم کاری تیرویید لووتیروکسین آلمانی

لووتیروکسین سدیم و یوتیروکس(لووتیروکسین خارجی ساخت شرکت مرک آلمان) ترکیبات مصنوعی مشابه T4 (لووتیروکسین) هستند که توسط غده تیروئید انسان برای درمان کم‌کاری تیروئید (هیپوتیروئیدیسم) تجویز می‌شوند. این داروها برای سرکوب تولید TSH توسط غده هیپوفیز در مغز نیز استفاده می شوند . همچنین یوتیروکس به عنوان یک مکمل برای جراحی و درمان با ید رادیواکتیو در مدیریت سرطان تیروئید به خوبی تمایز یافته وابسته به تیروتروپین استفاده می شود 

 

تفاوت لووتیروکسین خارجی و ایرانی در چیست؟

لووتیروکسین خارجی که با نام یوتیروکس در بازار ایران عرضه می شود، در واقع نام تجاری داروی لووتیروکسین سدیم است که دارای همان ویژگی ها و کاربردهای لووتیروکسین خارجی می باشد. لووتیروکسین علاوه بر نام تجاری یوتیروکس، با نام های تجاری دیگری همچون سینتروئید نیز در بازارهای جهانی عرضه می شود.

 

از نظر مکانیسم اثر، ساختار شیمیایی ماده موثره و اثربخشی هیچ تفاوتی بین لووتیروکسین خارجی(Euthyrox) و لووتیروکسین ساخته شده توسط شرکت های ایرانی وجود ندارد. آنچه که می تواند باعث تفاوت بین این یوتیروکس آلمانی و لووتیروکسین تولید شده توسط شرکت های ایرانی مانند لووکسین(ساخت شرکت ایران هورمون) گردد، نوع مواد جانبی افزوده شده به ساختار قرص لووتیروکسین آلمانی و لووتیروکسین های ایرانی و پروسه های حین تولید است. به این معنی که هر قرصی علاوه بر ماده موثره اصلی که باعث ایجاد اثر درمانی دارو می گردد، حاوی چندین ماده جانبی(اکسیپیان) نیز هست که به افزایش اثربخشی و بهبود خواص پودر تشکیل دهنده قرص می گردد. این مواد جانبی از کارخانه ای به کارخانه دیگر متفاوت است و همین امر باعث تفاوت های جزئی بین سرعت رهش دارو و نیز عوارض جانبی ناشی از دارو بین برندهای مختلف می گردد.

 

تفاوت عمده دیگر بین لووتیروکسین ایرانی و خارجی ، قیمت آنهاست. لووتیروکسین ایرانی به دلیل اینکه در داخل کشور تولید می شوند و از یارانه دولتی بهره می برند، قیمت بسیار پایین تری در مقایسه با لووتیروکسین خارجی ساخت آلمان دارند.

 

خرید لووتیروکسین خارجی

در حال حاضر، اکثر بیماران از بسته بندی ترکیه ای یوتیروکس، که تحت لیسانس شرکت آلمانی مرک(Merck) و با همان کیفیت و مواد جانبی کارخانه اصلی تولید و عرضه می شود، استفاده می کنند.شما نیز می توانید اقدام به تهیه همین محصول نمایید. جهت سفارش خرید، میتوانید از روش های زیر اقدام نمایید.